کد خبر: 1217822
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
یک روزنامه آمریکایی فاش کرد این کشور از اوکراین برای جاسوسی گسترده علیه روسیه بهره می‌گیرد.

جوان آنلاین: بنا به افشای یک رسانه آمریکایی، اوکراین به یکی از پایگاه‌های مخفی سازمان جاسوسی «سیا» علیه روسیه تبدیل شده است.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه در مقاله‌ای فاش کرد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» اوکراین را به یکی از دارایی‌های اصلی خود در زمینه جاسوسی از روسیه، در طول یک دهه پس از کودتای سال ۲۰۱۴، تبدیل کرده است.

این روزنامه به نقل از تعداد زیادی از مقامات فعلی و سابق در آمریکا و اوکراین نوشت: متخصصان آمریکایی شبکه ای از پایگاه‌های مخفی را در اوکراین تأمین مالی و سازماندهی کردند و کی یف را تبدیل به بخشی از «ائتلاف مخفی» علیه مسکو کردند.

به نوشته راشاتودی اوکراین در حال حاضر میزبان دست کم ۱۲ پایگاه جاسوسی مخفی واقع در نزدیکی مرز روسیه است که انواع اطلاعات در مورد روسیه را گردآوری می‌کنند. این پایگاه‌های جاسوسی همچنین حملات هواپیماهای بدون سرنشین و شبکه ای از مأموران فعال در داخل روسیه، را هماهنگ می‌کنند.

روزنامه نگاران نیویورک تایمز موفق شدند از یکی از این پایگاه‌های عملیاتی پیشرو واقع در یک پناهگاه زیرزمینی اوکراین بازدید کنند. به گفته آنها، از این مکان برای شنود ارتباطات نظامی روسیه و نظارت بر حملات پهپادها در خاک روسیه استفاده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار