کد خبر: 932802
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
معاون اول رئیس جمهور:
معاون اول رئیس جمهوری مردمی بودن را از ویژگی‌های اصلی راهپیمایی اربعین دانست و گفت: راهپیمایی اربعین احیاگر اسلام ظلم‌ستیز است.
معاون اول رئیس جمهوری مردمی بودن را از ویژگی‌های اصلی راهپیمایی اربعین دانست و گفت: راهپیمایی اربعین احیاگر اسلام ظلم‌ستیز است.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری صبح دیروز مصادف با اربعین حسینی در بدو ورود به فرودگاه نجف در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: اربعین امروز به یک نماد بسیار مهم در جهان اسلام تبدیل شده است و میلیون‌ها مسلمان عاشق امام حسین (ع) در این روز در مرسم اربعین و این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند. وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین پیام‌های زیادی در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با خود به همراه دارد، اظهار داشت: این راهپیمایی به یکی از نماد‌های قدرت ملت مسلمان به خصوص مردم و دولت ایران و عراق تبدیل شده است. جهانگیری افزود: مراسم راهپیمایی اربعین احیاگر اسلام ظلم‌ستیز و اسلامی است که به دنبال آزادی و نه گفتن به هر گونه ظلم است که حضرت اباعبدالله (ع) این مکتب را ترویج کرد و این مراسم روز به روز پرشکوه‌تر و با وسعت بیشتری در دنیا معرفی می‌شود. معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی اربعین تصریح کرد: بیش از ۲ میلیون نفر از مردم ایران و عاشقان امام حسین (ع) در یک مقطع کوتاه به عراق سفر می‌کنند تا بتوانند در مراسم راهپیمایی اربعین حضور داشته باشند. وی در ادامه یکی از ویژگی‌های اصلی راهپیمایی اربعین را مردمی بودن این مراسم دانست و گفت: همه کار‌ها و امور و نیز برپایی موکب‌ها و تنظیم برنامه‌ها به دست خود مردم انجام می‌شود و باید این ویژگی مردمی بودن مراسم اربعین را حفظ کنیم.
تشکر از میزبانی خوب عراق از زائران
معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین درتماس تلفنی با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، از میزبانی بسیار خوب ملت و دولت عراق از زائران اربعین و از جمله ایرانی‌ها تشکر کرد. جهانگیری در تماس تلفنی با برهم صالح رئیس جمهوری عراق، تشکر و قدردانی دولت و ملت ایران از دولت و ملت عراق به خاطر میزبانی از زائران اربعین را به صالح ابلاغ کرد. جهانگیری با اشاره به روابط عمیق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد مناسبات میان ایران و عراق هر چه بیشتر و در همه ابعاد توسعه یابد. برهم صالح نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم میلیونی اربعین، اظهار امیدواری کرد روند برگزاری خوب این مراسم ادامه یابد. رئیس جمهور عراق گفت: دولت و مسئولان عراقی کمک به هر چه بهتر برگزاری مراسم اربعین را وظیفه و افتخار خود می‌دانند. رئیس جمهوری عراق افزود: ایران و عراق دو کشور همسایه و دوست هستند که روابط تاریخی با یکدیگر دارند و ما امیدواریم در این دوره شاهد تعمیق و گسترش هر چه بیشتر روابط درهمه زمینه‌ها باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار