کد خبر: 932939
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:
ژرژیک آبرامیان نماینده ارمنی‌های اصفهان و جنوب مقابله با استکبار و نظام سلطه را فرای چارچوب‌های دینی خواند و آن را وجه اشتراک همه آزادگان دنیا دانست. او تاکید کرد ۱۳ آبان امسال همچون پیاده‌روی اربعین حسینی از این جهت که به آمریکا نشان خواهد داد مردم ایران پای آرمان‌هایشان ایستاده‌اند و با زور و فشار تسلیم نمی‌شوند، مهم است.
محمد صادق عبداللهی

سرویس سیاسی جوان آنلاین: ژرژیک آبرامیان نماینده ارمنی‌های اصفهان و جنوب در مجلس شورای اسلامی، طی گفت‌وگویی با «جوان آنلاین» مقابله با استکبار و نظام سلطه را فرای چارچوب‌های دینی خواند و آن را وجه اشتراک همه آزادگان دنیا دانست. او تاکید کرد 13 آبان امسال همچون پیاده‌روی اربعین حسینی از این جهت که به آمریکا نشان خواهد داد مردم ایران پای آرمان‌هایشان ایستاده‌اند و با زور و فشار تسلیم نمی‌شوند، مهم است.

مبارزه با سلطه ریشه در فرهنگ ایرانیان دارد

او با اشاره به سابقه نظام سلطه و مبارزه تاریخی مردم ایران با آن گفت: «نظام سلطه‌ای که آمریکا بیش از ۱۰۰ سال است آن را در جهان رشد و بسط می‌دهد یکی از مسائلی است که مردم ایران حاضر به پذیرش آن نیستند. عدم پذیرش نظام سلطه در تفکر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما ریشه دارد و این همیشه در مبارزات ایرانی‌ها نمود داشته است، حالا ممکن است این مبارزات در مواردی مثل مبارزه نهضت ملی با رهبری دکتر مصدق، شکست خورده باشد، اما انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۵۷ شکل گرفت، توانست این نظام سلطه را کنار بزند.»

وی درباره تسخیر لانه جاسوسی و اخراج آمریکا از ایران گفت: «بعد از انقلاب در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان پیرو خط امام با تسخیر سفارت آمریکا، که در واقع پوششی برای کار‌های سلطه جویانه آمریکا در ایران و منطقه بود، آمریکا را به صورت کامل از ایران بیرون کردند که این یک شکست مفتضحانه‌ای برای آمریکا به حساب آمد.»

دور جدید تحریم‌ها در ادامه همان سیاست‌های همیشگی است

آبرامیان با اشاره به فشارهای مختلف نظام سلطه در چهل سال گذشته برای تسلیم کردن مردم ایران، گفت: «آمریکا کشور‌هایی مثل ایران را فقط زمانی می‌پذیرد که نظام روی کار، منافع آن‌ها را تامین کند. آن‌ها زمانی در ایران همه کاره بودند، اما به یکباره همه منافع خود را از دست دادند، از همین رو چهل سال است که تلاش می‌کنند موقعیت خود را بازسازی کنند و در این راستا هر سیاست منفی که می‌دانستند به کار برده‌اند؛ اخیراً هم با روی کار آمدن ترامپ بخش نمایشی این مواجهه جلوه ویژه‌ای یافته و فاشیست نهفته در تفکر آمریکایی بیش از پیش نمایان شده است.»

این نماینده مجلس درباره دور جدید تحریم‌های آمریکا در ۱۳ آبان گفت: «تحریم‌های جدیدی که با شیطنت رسانه‌ای می‌خواهند در ۱۳ آبان اعمال کنند، در ادامه همان فشار‌ها و سناریو‌هایی است که در ۴۰ سال گذشته علیه مردم عزیزمان به کار برده‌اند. اما ملت ایران ثابت کرده‌اند هیچ وقت زیر بار ظلم نمی‌روند و حتی حاضرند برای مقابله با ظلم هزینه هم پرداخت کنند، کما اینکه در چهل سال گذشته نیز هزینه داده‌اند، اما در همه‌ی این سال‌ها این ایران بوده که وضعیتش مطلوب‌تر و نفوذش بیشتر شده است. هر چه هم نفوذ ایران در منطقه و جهان بیشتر شود فشار کشور‌های سلطه نیز بیشتر خواهد شد.»

۱۳ آبان همچون پیاده‌روی حسینی مهم است

وی در شرایط کنونی راهپیمایی ۱۳ آبان را مهم دانست و گفت: «در این شرایط پیاده‌روی اربعین حسینی و در هفته آینده راهپیمایی ۱۳ آبان نقش بسیار مهمی دارد و ملت ایران با آمدن در این مراسمات اعلام می‌کنند همچنان با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی یکسو هستند و از هیچ مبارزه‌ای رویگردان نمی‌باشند.»

مبارزه با سلطه وجه مشترک همه آزادی‌خواهان دنیاست

نماینده ارامنه جنوب کشور با تاکید بر لزوم حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: «این راهپیمایی بیعتی مجدد با انقلاب اسلامی است. درست است که در انقلاب ۱۳۵۷ نیروی محرکه، تفکر شیعی بود، اما راه و هدف این انقلاب راهی نیست که فقط مختص مسلمانان و شیعیان باشد بلکه این راه و هدف، راهی است که فرای چارچوی‌های دینی می‌باشد و هر انسان آزاده‌ای موافق آن است.»

وی تاکید کرد: «مقابله ما با نظام سلطه مقابله دو فرهنگ و فکر است. فرهنگ و فکری که سلطه را نمی‌پذیرد و فرهنگی که به دنبال سلطه است. مقابله با سلطه وجه اشتراک همه آزادگان است و شیعه، سنی، مسیحی و... نمی‌شناسد و همه‌ی ادیان توحیدی و اقلیت‌های ایران در این هدف مشترک هستند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار