کد خبر: 938188
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
قیمت آپارتمان‌های پایتخت ۹۱ درصد افزایش یافت
در حالی که آمار‌ها‌ی مراکز رسمی افزایش قیمت مسکن را تا ۹۱ درصد هم ثبت کرده‌اند، عضو کمیسیون عمران مجلس، از تعدیل نرخ‌ها در بازار مسکن خبر داد و گفت: مسکن نیازمند شش ماه زمان برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در نتیجه ساماندهی بازار است.

از یک‌سو تعداد معاملات مسکن به شدت کاهش یافته و از سوی دیگر با کاهش نرخ ارز و رسیدن به کانال ۱۰ هزار تومان به نظر می‌رسد بازار مسکن از دو جنبه قابلیت تعدیل قیمتی داشته باشد. این دو عامل یکی کاهش اثرات روانی و تورم انتظاری است و دیگری کاهش قیمت تمام شده و تعدیل قیمت مصالح که متأثر از قیمت ارز‌های خارجی بوده است.

مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با ایبِنا نیز با تأکید بر اینکه به زودی قیمت‌ها به واقعیت نزدیک خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه بیش از ٩٠ درصد قیمت مسکن افزایش یافته باید حداقل میزان تسهیلات در این حوزه نیز متناسب با تورم رخ داده بیشتر شود.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید برای دهک‌های مختلف جامعه، کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها برنامه مجزایی برای ارائه تسهیلات مسکن داشته باشد، تصریح کرد: از‌این‌رو دیگر نسخه واحد تسهیلات‌دهی در بخش مسکن جوابگوی همه کشور نخواهد بود. این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه قدرت درآمد آحاد مختلف جامعه باید مبنای در نظر گرفتن مبالغ بازپرداخت تسهیلات مسکن شود، گفت: دولت در بازنگری در میزان تسهیلات مسکن باید به این مهم توجه داشته باشد که رقم وام باید حداقل ٧٠ درصد قیمت مسکن را با رعایت الگوی مصرف پوشش دهد.

کیان‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا منابع افزایش تسهیلات مسکن وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: بانک مرکزی باید از طریق شورای پول و اعتبار منابع این حوزه را تأمین کند، البته که مجلس نیز آماده هر نوع کمکی در این حوزه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید علاوه بر فعال کردن بانک‌های مسکن و ملی در حوزه ارائه تسهیلات مسکن سایر بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی را نیز در این حوزه ورود دهد. از این رو لازم است به صورت موظفی برای بانک‌ها ارائه این نوع وام‌ها در نظر گرفته شود.

تورم ۹۱ درصدی در مسکن تهرانی‌ها

دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: در آبان ماه امسال میانگین قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی در تهران به ۹/ ۹۱ میلیون ریال رسید که نسبت به مهرماه ۴/ ۶ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۱ درصد رشد داشته است.
در آبان ماه ۹۷ تعداد معاملات واحد‌های مسکونی آپارتمانی شهر تهران به ۷ هزار و ۱۷ واحد رسید که نسبت به مهرماه امسال ۶ /۲۶ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱ /۵۳ درصد کاهش داشته است.
در این ماه، منطقه ۵ تهران با ۹۷۲ فقره و با ۴ /۱۶ درصد بیشترین سهم را در معاملات شهر تهران داشته و منطقه ۱۹ تهران با ۷ /۰ درصد کمترین معاملات را به خود اختصاص داد.
از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، تعداد معاملات واحد‌های مسکونی آپارتمانی شهر تهران به ۹۴ هزار ۱۷ واحد رسید که ۸ /۱۸ درصد کاهش داشته است. در آبان ماه، از بین مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه یک با ۸ /۱۹۶ میلیون ریال بیشترین و منطقه ۱۹ با ۶ /۴۰ میلیون ریال کمترین قیمت میانگین یک متر مربع زیربنایی مسکونی آپارتمان را در شهر تهران به خود اختصاص داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ب غ
|
United States
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
0
دلالان بر گراني مسکن مقاومت خواهند کرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار