کد خبر: 939281
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
کسری بودجه دولت آل سعود ۶ ساله می‌شود
در صورتی که سعودی‌ها بتواند در سال آینده نفت خود را با قیمت ۸۰ دلاری به فروش برساند، برای ششمین سال پیاپی با کسری بودجه مواجه خواهد شد. به این ترتیب کسری بودجه دولت عربستان ۶ ساله می‌شود.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دولت عربستان از سال ۲۰۱۴ میلادی و با آغاز روند کاهشی قیمت نفت، با کسری بودجه مواجه بوده است؛ به طوری که در ۵ سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ کسری بودجه این کشور به ترتیب ۴۶، ۱۰۴، ۱۱۱، ۶۱ و ۳۶ میلیارد دلار بوده است. به این ترتیب حتی در صورتی که این کشور بتواند در سال آینده نفت خود را با قیمت ۸۰ دلاری به فروش برساند، برای ششمین سال پیاپی با کسری بودجه مواجه خواهد شد.

تعادل بودجه عربستان به نفت ۹۵ دلاری نیاز دارد

همچنین محاسبات صورت گرفته حاکی از آن است که اگر عربستان بخواهد در سال آینده هیچ کسری بودجه ای نداشته باشد، باید بتواند نفت خود را در طول سال با قیمت هر بشکه ۹۵ دلار به فروش برساند. همچنین کاهش سهم آرامکو از قیمت فروش نفت دیگر راهکار ممکن برای کاهش میزان کسری بودجه این کشور عنوان شده است. قیمت هر بشکه نفت درحالی در بودجه عربستان درحدود ۸۰ دلار در نظر گرفته شده است که تحلیلگران پیش بینی کرده اند قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ میلادی تفاوت چندانی با سال ۲۰۱۸ نداشته باشد و به طور میانگین هر بشکه نفت در حدود ۷۳ دلار قیمت گذاری شود. بنابراین انتظار می رود میزان کسری بودجه دولت عربستان بیش از ۳۵ میلیارد دلارِ پیش بینی شده، باشد.

لازم به ذکر است اغلب کشورهای نفتی همچون قطر و ایران، در بودجه سالانه خود قیمت هر بشکه نفت در سال آینده را پایین تر از ۶۰ دلار در نظر گرفته اند؛ چراکه اکنون قیمت هر بشکه نفت در بازارهای جهانی درحدود ۵۵ دلار است.

منبع: کانال اقتصاد سیساسی

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
یعنی از این به بعد عربستانیها قراره سوار پراید بشن؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار