کد خبر: 1170641
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: در متن بیانیه نشست سران ناتو حقیقت وارونه جلوه داده شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: در متن بیانیه نشست سران ناتو جای درست و غلط جابجا و حقیقت وارونه جلوه داده شده است.

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: بیانیه نشست سران ناتو با ذهنیت دوران جنگ سرد نگاشته شده است و ناتو باید از اتهام زنی دست بردارد و به جای بهانه تراشی برای گسترش مستمر خود، نقشی سازنده در حفظ صلح و ثبات جهان ایفا کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: در متن بیانیه نشست سران ناتو جای درست و غلط جابجا و حقیقت وارونه جلوه داده شده است. بیانیه با ذهنیت دوران جنگ سرد نگاشته شده است و مملو از غرض ورزی‌های ایدئولوژیک است. چین به شدت با این دیدگاه مخالف است. جنگ سرد ۳۰ سال پیش به پایان رسید‏، اما ناتو که خود محصول جنگ سرد است هنوز به دیدگاه تقابلی و بازی مجموع صفر پایبند است، دعوت جامعه بین المللی به صلح، توسعه و همکاری و بازی برد-برد را نادیده می‌گیرد و خلاف اوضاع موجود تلاش می‌کند تاریخ را به عقب برگرداند.

او همچنین گفت: از ناتو می‌خواهیم بلافاصله از تحریف حقیقت و خدشه دار کردن وجهه چین دست بردارد. ذهنیت منسوخ جنگ سرد و باور کورکورانه به نیروی نظامی برای تامین کردن امنیت مطلق را کنار بگذارد و از بازی خطرناک اخلال گری در اروپا و آسیا-اقیانوس آرام صرف نظر کند و به جای بهانه تراشی برای توسعه مستمر خود، نقشی سازنده در حفظ صلح و ثبات در جهان ایفا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار