کد خبر: 1173468
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور اقدامات لازم برای مقابله با جاسوسی آمریکا را در پیش خواهد گرفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به تلاش آمریکا برای جاسوسی در این کشور هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد که چین از اعتراف «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مبنی بر اینکه سازمان سیا فعالانه در حال بازسازی شبکه های جاسوسی در چین است، نگران است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که اعتراف رئیس سازمان سیا به خودی خود کاملاً آشکار است. مائو نینگ افزود که دولت چین هر اقدامی که لازم باشد برای حفظ امنیت ملی خود انجام خواهد داد.

این دیپلمات ارشد چین در جریان یک نشست خبری تاکید کرد که این موضوع بسیار نگران کننده است. آمریکا از یک طرف به نشر اکاذیب در مورد به اصطلاح جاسوسی و حملات سایبری چین ادامه می دهد و از سوی دیگر به مردم در مورد فعالیت های جاسوسی خود در مقیاس بزرگ خود علیه چین، اطلاع می دهد.

پیش از این نیز نشریه پولیتیکو در گزارشی به نقل از یک مقام دولت آمریکا مدعی شد که چین از طریق پایگاهی در کوبا از آمریکا جاسوسی می کند.

پولیتیکو نوشت که این مقام کاخ سفید تاکید کرده است که این پایگاه جاسوسی چین در کوبا از قبل وجود داشته و در دوره دولت بایدن ایجاد نشده است.

این مقام آمریکایی گفت که تلاش چین برای جاسوسی از آمریکا به یک نگرانی مداوم تبدیل شده است و آمریکا در حال انجام اقداماتی برای رسیدگی به آن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار