کد خبر: 1174015
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را متهم به سیاست دوگانه در امنیت سایبری کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، چین و آمریکا که اکنون وارد یک رقابت سخت در حوزه‌های امنیتی و دفاعی شده اند، تاکنون بار‌ها یکدیگر را به حمله سایبری علیه زیرساخت‌های خود متهم ساخته اند. اکنون مقامات پکن از حملات سایبری به زیرساخت‌های غیرنظامی خود خبر می‌دهند.

به گزارش تله تریدر، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد پکن به شدت حملات سایبری انجام شده به مرکز رصد زلزله در ووهان را محکوم می‌کند و تمامی اقدامات لازم به منظور افزایش امنیت سایبری خود را انجام خواهد داد.

او در ادامه با انتقاد از آمریکا خاطرنشان کرد: واشنگتن سیاست دوگانه‌ای را در موضوع حملات سایبری در پیش گرفته است و در این موضوع زمانی که طرف اتهام چین باشد اقدام به محکوم کردن آن می‌کند. آمریکا موضوع امنیت سایبری را سیاسی و امنیتی کرده و تلاش‌های جامعه بین المللی برای رسیدگی مشترک به امنیت سایبری را مختل می‌کند. این در حالی است که امنیت سایبری یک چالش مشترک برای تمامی کشورهاست.

گلوبال تایمز نشریه نزدیک به دولت چین اوایل امروز در گزارشی اعلام کرد تحقیقات اولیه حاکی از آن است که حمله هکر‌ها به مرکز رصد زمین لرزه در ووهان از سوی آمریکا انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار