کد خبر: 1177202
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
«دست شیطان» نخستین فیلم جاسوسی سینمای ایران به کارگردانی حسین زندباف و نویسندگی نادر ابراهیمی جمعه ۲۰ مرداد حوالی ساعت ۱۳:۱۵ از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، این فیلم با حضور جمعی از نام‌داران و چهره‌های سینمای ایران از جمله محمدعلی کشاورز، هادی اسلامی، کیومرث ملک‌مطیعی، محبوبه بیات، آرش تاج تهرانی، عنایت الله شفیعی، هادی مقدم دوست، علی ترابی و حسین خانی بیک در شرایط ملتهب سال ۶۰ (که کشور از یک سو با تجاوز دشمن بعثی مواجه بود و از سوی دیگر با اوج ترور و وحشت آفرینی گروهک‌های ضدانقلاب) ساخته شد.

بعد از ماجرای طبس و عدم توفیق نظامی آمریکا برای نجات گروگان‌های سفارت‌خانه، جاسوس ایرانی از طرف آمریکایی‌ها به عنوان عکاس وارد پایتخت می‌شود تا محل اسکان گروگان‌ها را که به شهر‌های اطراف پایتخت منتقل شده اند، شناسایی و به «سازمان سیا» گزارش کند. مأموران امنیتی رد این جاسوس را پیدا کرده و به بخشی از عکس‌ها و اسلاید‌های وی دست می‌یابند و ...

علاوه بر حضور چهره‌های سینمایی و خاطره‌بازی با معماری شهر‌های ایران و سبک زندگی مردم در آن سال‌ها، مرحوم نادر ابراهیمی نویسنده فیلم‌نامه «دست شیطان» نیز با وجود این که در اصل یک داستان نویس (نه سناریست) بود، اما با تسلط بر ساختار کلاسیک یک فیلمنامه سینمایی کشش جذب مخاطب را تا به پایان حفظ می‌کند.

«دست شیطان» جمعه ۲۰ مرداد حوالی ساعت ۱۳:۱۵ از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار