کد خبر: 1177500
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
مقام‌های آلمان یک شهروند و از اعضای ارتش این کشور را امروز چهارشنبه به تلاش برای جاسوسی برای روسیه متهم و دستگیر کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مقام‌های آلمانی اعلام کردند، یک شهروند این کشور را روز چهارشنبه به اتهام تلاش برای جاسوسی برای روسیه در شهری در غرب آلمان دستگیر کردند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت، فرد مظنون تنها با هویت «توماس اچ.» معرفی و در محل آپارتمانش در شهر «کوبلنتس» دستگیر شد. مقام‌های آلمانی پس از دستگیری این فرد، خانه و محل کار او را تفتیش و جستجو کردند.

دادستان فدرال آلمان در بیانیه کتبی کوتاهی اعلام کرد، این فرد در دفتر «تجهیزات، فن‌آوری اطلاعات و پشتیبانی ضمن خدمت» در ارتش آلمان کار می‌کند.

به ادعای مقام‌های آلمانی، این فرد از ماه مه گذشته با تصمیم خودش چند بار نزد کنسولگری روسیه در شهر بُن و همچنین سفارت روسیه در شهر برلین رفته و به مقامات آن‌ها پیشنهاد همکاری داده است.

همچنین دفتر دادستانی آلمان مدعی شد، این فرد در یک موقعیت، اطلاعاتی را که در ضمن فعالیت‌های حرفه‌ای خود به دست آورده بود با هدف رساندن آن به سرویس اطلاعاتی مسکو به مقامات روسیه منتقل کرده است.

دو سازمان اطلاعاتی آلمان شامل دفتر ضداطلاعات نظامی فدرال و دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان، نهادی که حکم سرویس اطلاعات داخلی این کشور را دارد، با همکاری یکدیگر تحقیقات را درباره این فرد انجام دادند.

این در حالی است که اروپایی‌ها از جمله آلمان پیش از عملیات روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، با خصومت نشان دادن علیه روسیه و نادیده گرفتن مطالبات و منافع امنیتی مسکو زمینه ساز بروز جنگ در اوکراین شده و در جریان این عملیات نیز حمایت‌های همه جانبه‌ای را از اوکراین به عمل آورده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار