کد خبر: 1188017
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین گفت که هدف از افزایش رزمایش‌ها اطراف تایوان، مبارزه قاطعانه با «گستاخی» نیرو‌های جدایی طلب این جزیره و اقدامات آن‌ها برای به اصطلاح استقلال است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، همزمان با اتهام‌زنی نامزد انتخابات ریاستی منطقه تایوان به چین مبنی بر تصمیم برای الحاق این جزیره، پکن نیز گفت که رزمایش‌های نظامی نزدیک تایپه برای مقابله با نیرو‌های جدایی‌طلب است.

«ژو فِنگ‌لیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین امروز (چهارشنبه) در پاسخ به سوالی درباره افزایش رزمایش‌ها اطراف تایوان و نگرانی تایپه در مورد افزایش خطر، هدف این رزمایش‌های ارتش چین را تایید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ژو طی نشست خبری در پکن گفت: «هدف [از این رزمایش‌ها]، مبارزه قاطعانه با گستاخی نیرو‌های جدایی طلب تایوان و اقدامات آن‌ها برای به اصطلاح استقلال است».

وی در این‌باره توضیح داد: «اقدامات تحریک‌آمیز جدایی‌طلبانه در تایوان در تمام طول روز ادامه دارد و اقدامات ارتش آزادی‌بخش خلق چین نیز برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همیشه ادامه دارد».

طبق این گزارش، این مقام چینی از مردم تایوان خواست که بین درست و نادرست تمایز قائل شوند، قاطعانه با جدایی‌طلبی مسئولان خود مخالفت کنند و با چین برای حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان همکاری کنند.

از سوی دیگر، امروز «ویلیام لای» معاون رئیس کنونی دولت منطقه تایوان و نامزد پیشرو برای انتخابات آتی این سمت، مدعی شد که چین قصد الحاق این جزیره به سرزمین اصلی را دارد.

به نوشته رویترز، وی با ادعای اینکه وضعیت در تنگه تایوان بهبود پیدا نکرده، گفت: «تلاش‌های چین برای الحاق تایوان هم تغییری نکرده و ادامه دارد».

پیش از این، دولت آمریکا با ارسال اطلاعیه‌ای به کنگره، کمک نظامی به تایوان را ذیل برنامه تامین مالی نظامی خارجی که معمولاً برای کشور‌های مستقل استفاده می‌شود، تایید کرده بود.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار