کد خبر: 1193579
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
آمریکا در میانه انتقاد‌های گسترده درباره نرخ بالای جمعیت زندانی در این کشور قصد دارد تا زندان‌های جدیدی را بسازد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، سطح حبس در آمریکا گسترده‌تر از همه کشور‌های جهان و حتی از کشور‌هایی با جمعیت بیشتر است؛ این بدان معنا است که آمریکا بیش از هر کشور دیگری شهروندان خود را زندانی می‌کند؛ در آمریکا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۵۳۱ نفر زندانی هستند.

در عین حال، براساس آمار‌ها آمریکا در حالی پنج درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است که سهم این کشور از جمعیت زندانیان جهان ۲۲ درصد است.

حدود ۲ میلیون آمریکایی در زندان‌های ایالتی، فدرال و محلی این کشور در حبس هستند؛ این رقم افزایش ۵۰۰ درصدی جمعیت زندانیان این کشور را طی ۴ دهه نشان می‌دهد.

از مهم‌ترین دلایل روند افزایش جمعیت زندانیان در آمریکا اعتیاد این کشور به حبس شهروندانش از طریق تغییر در قوانین و سیاست مجازات است که با هدف تامین منافع صاحبان صنعت زندان در این کشور انجام می‌شود.

در عین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که حبس در آمریکا عاملی بازدارنده برای ارتکاب جرم نیست و امنیت عمومی با گسترش سطح حبس افزایش نیافته است.

جمعیت زندانیان در آمریکا در حالی افزایش می‌یابد که تاسیسات زندان‌ها در این کشور در مسیر فروپاشی قرار دارند و مخاطرات جانی جدی زیادی را متوجه زندانیان می‌کنند.

در حالی که انتقاد‌ها درباره افزایش جمعیت زندان‌ها در آمریکا افزایش یافته و زیرساخت‌های این مراکز در حال فروپاشی هستند، برنامه‌ریزی‌های انجام شده نشان می‌دهند که قرار است تعدادی کلان زندان بر سیستم قضایی و حقوقی آمریکا مسلط شوند.

ایالت‌های مختلف آمریکا میلیارد‌ها دلار برای جایگزینی تاسیسات در حال فروپاشی خود هزینه می‌کنند تا به زعم خود جلوی بی‌قانونی جمعی را بگیرند؛ موضوعی که منتقدان از آن به‌عنوان ادعایی بی‌اساس یاد می‌کنند.

در حالی که مقام‌های آمریکایی اصرار دارند که ساخت زندان‌های بزرگ برای جایگزینی زیرساخت‌های در حال فروپاشی و از نظر بهداشت ضعیف، حرکتی حیاتی هستند، منتقدان استدلال می‌کنند که هزینه‌های هنگفت در این زمینه کمک چندانی به علل نرخ بالای زندانی شدن آمریکا نمی‌کند.

ایالت آلاباما آمریکا قصد دارد برای حل اپیدمی ازدحام بیش از حد جمعیت در زندان‌های این ایالت، بزرگ‌ترین زندان تاریخ این کشور را با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلار بسازد.

براساس گزارش «The Entencing Project» چند ایالت دیگر نیز قصد دارند از آلاباما پیروی کنند.

ایالت نبراسکا در مسیر ساخت یک زندان هزار و ۵۰۰ تختخوابی و ایالت جورجیا برای ساخت یک زندان ۴ هزار و ۵۰۰ تختخوابی برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌اند، اما گران‌ترین زندان جدید در آمریکا، جایگزین زندان بدنام جزیره «ریکرز» نیویورک است که براساس گزارش‌ها ۳ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

بسیاری از زندان‌های آمریکا با اتهام‌هایی درباره شرایط نامناسب و عدم ارائه خدمات اولیه به زندانیان مواجه هستند و برخی از آن‌ها به همین دلایل بسته شده‌اند.

روزانه شماری از زندانیان در زندان‌های به‌شدت کثیف و بدون امکانات پزشکی و درمانی آمریکا جان خود را از دست می‌دهند؛ برخی از ساختمان‌های زندان‌ها در آمریکا بیش از یک قرن قدمت دارند و در محل‌های نامناسبی مثلا در مجاورت محل دفن زباله قرار دارند.

منتقدان ساخت زندان‌های جدید در آمریکا تاکید دارند که هزینه‌های سنگین ساخت این مراکز راه‌حل کوته‌بینانه‌ای برای مشکلات ازدحام و شرایط نامناسب زندان‌ها در آمریکا است.

یک وکیل آمریکایی در این باره گفت: هیچ متخصصی نگفته است که زندان‌های جدیدتر بحران زندان ما را حل خواهد کرد؛ نبود برنامه‌های متمرکز بر توانبخشی در زندان‌های آمریکا سبب می‌شود تا ۶۷.۵ درصد از زندانیان آزاد شده مجددا طی پنج سال مرتکب جرم شدند.

مدیر اجرایی «Worth Rises» یک سازمان فعال در زمینه زندان‌ها، تاکید دارد که هرچه تعداد تخت‌ها افزایش یابد، افراد بیشتری زندانی می‌شوند.

وی گفت: مسئله ساختمان نیست؛ بلکه سیستم و بازیگران سیستم در آن هستند.

برخی از منتقدان نیز تاکید دارند که شمار قابل‌توجهی از زندانیان در فقر بزرگ شده‌اند و فرصت کمی برای ساختن زندگی خود پیش از روی آوردن به جنایت داشتند.

با وجود این مقام‌های آمریکایی اصرار دارند که ساخت زندان‌های جدید راه‌حلی برای مقابله با بحران ازدحام جمعیت در این مراکز است.

مشکلات فزاینده سیستم قضایی آمریکا

طرح‌های ساخت کلان زندان‌های جدید در آمریکا به هزینه‌های گزاف در میانه مشکلات فزاینده سیستم قضایی آمریکا مطرح شدند.

آمریکا با ۵۳۱ زندانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ششمین میزان زندانی در جهان را دارد که تا حد زیادی بالاترین میزان حبس در میان کشور‌های پیشرفته است؛ افزایش جمعیت زندانیان در آمریکا به بحران ازدحام جمعیت در این مراکز منجر شده است.

طبق گزارش «The Appeal» در ایالت آلاباما، در سال ۲۰۱۷، زندان‌ها با ۱۶۷ درصد ظرفیت طراحی‌شده خود کار می‌کردند.

یک نماینده کنگره آلاباما ماه گذشته ضمن ابراز شگفتی از هزینه بیش از یک میلیارد دلاری برای افزودن ۴ هزار تخت به زندان‌های این ایالت، گفت: این هزینه در حالی تامین می‌شود که بسیاری در آلاباما به غذا، آب جاری و مراقبت‌های بهداشتی دسترسی ندارند؛ این برخلاف وجدان است که مقام‌های ایالتی بیش از یک میلیارد دلار برای ساختن گران‌ترین زندان در کشور هزینه کنند.

در عین حال، «کی آیوی»، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت آلاباما، ساخت زندان جدید را «بسیار مهم» نامیده و گفت که قرار است این زندان به بزرگ‌ترین زندان در سراسر آمریکا تبدیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار