کد خبر: 1194541
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
کشور آمریکا در سال جاری شاهد راه افتادن موج خونینی از خشونت‌های مسلحانه در میانه ناتوانی یا عدم اراده دولتمردان این کشور برای حل بحران مذکور است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون در آمریکا ۵۶۷ تیراندازی جمعی رخ داد که به مرگ بیش از ۶۰۰ نفر منجر شد؛ این رقم بالاترین میزان در سال‌های اخیر است.

مرگ‌بارترین تیراندازی جمعی در آمریکا در سال ۲۰۲۳ چهارشنبه شب در ایالت «مِین» این کشور رخ داد که دست‌کم ۱۸ قربانی برجای گذاشت؛ عامل تیراندازی نیز بر اثر خودکشی جان خود را از دست داد.

پس از هر تیراندازی دسته‌جمعی در آمریکا پرسش‌های مشابهی مطرح می‌شود: تیرانداز چگونه اسلحه خود را به دست آورده است؟ علائم هشداردهنده چه بود؟ رابطه بین خشونت خانگی و ایدئولوژی سفیدبرترپنداری و کشتار دسته‌جمعی چیست؟ چگونه می‌توانیم از تکرار این اتفاق جلوگیری کنیم؟

با وجود این، چیزی که تعداد کمی از مردم می‌پرسند این است که چرا، پس از دهه‌ها تیراندازی دسته‌جمعی و ثبت نزدیک به ۵۰ هزار مرگ ناشی از اسلحه در هر سال، هنوز تلاش برای درک علل خشونت با اسلحه به نتیجه نرسیده است.

یک پزشک اورژانس و محقق قدیمی خشونت اسلحه در آمریکا، می‌گوید اگر تقریبا ۲ دهه توقف در تحقیقات خشونت با اسلحه با بودجه فدرال نبود، ممکن بود به این پاسخ‌ها نزدیک‌تر شویم.

وی که رئیس برنامه تحقیقاتی پیشگیری از خشونت در دانشگاه کالیفرنیا دیویس است، گفت: در عوض، ما بودجه را قطع کردیم و اکنون به پرسش‌هایی پاسخ می‌دهیم که می‌توانستیم ۳۰ سال پیش به آن‌ها پاسخ دهیم؛ امروز چند هزار نفر دیگر مرده‌اند که اگر تحقیقات دهه ۹۰ ادامه می‌یافت و اگر ما به این پرسش‌ها پاسخ می‌دادیم، زنده بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار