کد خبر: 1195065
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
زنان زندانی در زندان‌های کالیفرنیا، در موارد متعدد از سوی نگهبانان هدف آزار و تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، مقامات کالیفرنیا یک نگهبان زندان را در این ایالت در ۹۶ مورد اتهامی تحت تعقیب قرار داده‌اند.

زنان زندانی که قربانیان این نگهبان زندان بوده‌اند می‌گویند سوءاستفاده جنسی در پشت میله‌های زندان از سوی افسران آنقدر گسترده شده که غیرقابل اجتناب است.

به گزارش گاردین»، یکی از قربانیان این آزا‌های جنسی می‌گوید: تنها چیزی که می‌دانم این است که چگونه باید زنده بمانم.

«لاتاشا براون»، زندانی زن در کالیفرنیا، برای نخستین بار در مورد آزار جنسی که از سوی افسران زندان در طول ۲۱ سال زندگی خود در زندان‌های کالیفرنیا متحمل شده، صحبت کرده و گفت: این آزادی است که تصمیم بگیرید دیگر در ترس زندگی نکنید.

او بدون وقفه درباره موارد متعددی از آزار جنسی را که در زندان‌های کالیفرنیا متحمل شده صحبت می‌کند؛ افسرانی که در ازای برخی کمک‌های قانونی، زندانیان زن را هدف آزار و سوءاستفاده جنسی قرار می‌دهند.

«براون» می‌گوید که دستکم از سوی ۵ نگهبان زندان هدف آزار جنسی قرار گرفته و بسیاری دیگر از افسران نیز او را هدف سوءاستفاده جنسی قرار داده‌اند.

در ماه می‌گذشته، «گریگوری رودریگز»، یکی از این نگهبانان و افسر سابق، به حدود ۱۰۰ مورد خشونت جنسی متهم شد.

مقامات می‌گویند رودریگز مظنون به آزار و اذیت و تجاوز به دستکم ۲۲ زن در بازداشت از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ است، اگرچه سوابق دادگاه و شهادت زنان و وکلای آن‌ها نشان می‌دهد که سوءاستفاده او فراتر از اتهامات جنایی است.

رودریگز مدعی شده که بیگناه است و اتهامات را نپذیرفته است؛ وکیل او به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

۵ نفر از زنانی که در مورد رودریگز صحبت کرده‌اند، می‌گویند این آزار آن‌ها را با ناراحتی‌های روانی پایدار مواجه کرده است که برای غلبه بر آن در زندان تلاش کرده‌اند.

آن‌ها سیستمی را توصیف می‌کنند که در آن عدم دسترسی به امکانات اولیه مانند غذا و محصولات بهداشتی کافی و ارتباطات منظم خانوادگی، آن‌ها را در معرض سوءاستفاده از سوی نگهبانانی قرار می‌دهد که وعده کمک و حمایت می‌دهند یا تهدید به محدودیت‌های بیشتر می‌کنند.

این زنان گفتند که آزار و اذیت به حدی گسترده است که اجتناب‌ناپذیر است و عادی به نظر نمی‌‎رسد.
تهدید قربانیان به سکوت

آن‌ها با فشار زیادی برای سکوت مواجه هستند و در صورت گزارش دادن با تلافی نگهبانان و استرس ناشی از طولانی شدن مدت محکومیت‌ها یا سلول انفرادی مواجه می‌شوند.

«براون» بیش از دو دهه است که در حبس بوده و به خاطر قتلی که در سن ۱۵ سالگی مرتکب شده به ۳۷ سال حبس محکوم شده است. او می‌گوید در کودکی هدف آزار جنسی قرار گرفته و قبل از اینکه به زندان‌های زنان کالیفرنیا فرستاده شود نیز به زندان افتاده است.

براون دوران حبس خود را در چند زندان زنان در سیستم زندان‌های کالیفرنیا گذرانده است.

علاوه بر براون، چندین زندانی زن دیگر نیز روایت‌هایی را از تجربه آزار جنسی در زندان‌های کالیفرنیا مطرح کرده و گفته‌اند که از پیگیری و گزارش دادن آن واهمه داشته‌اند.

هنگامی که سوءاستفاده مشخص می‌شود، عواقب آن برای زنان اغلب شدید است؛ براون می‌گوید که پس از اطلاع کارکنان از حمله رودریگز به قربانیان، آن‌ها در انفرادی قرار گرفتند.

زنانی که سوءاستفاده را گزارش می‌کنند، برای امنیت خود و زمانی که گزینه‌های دیگری در دسترس نباشد، در «تفکیک اداری» قرار می‌گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار