کد خبر: 1195961
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
آل‌هاشم با انتقاد از وضعیت ترافیک تبریز:
امام جمعه تبریز با انتقاد از وضعیت ترافیک در شهر تبریز گفت: ما باید زحمت مردم را کم کرده سیاست شهری ما هم نیاز به بازنگری جدی دارد از این‌رو باید از ظرفیت نخبگان در این خصوص استفاده کرد و اجازه ندهیم بخشی از زمان مردم در ترافیک بگذرد

به گزارش جوان آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در خطبه اول این هفته نماز جمعه تبریز(۱۲ آبان ۱۴۰۲)  از وضعیت رهاشدگی ترافیک تبریز انتقاد و اظهار کرد : دیشب بنده می‌خواستم  به مجلس ختم بروم که یکی در مسجد سید حمزه بود و یکی هم مراسم ختم مادر شهید محمدنژاد در خیابان مارالان بود ولی هر چه قدر تلاش کردیم نشد؛ یعنی دوساعت در خیابان شمس تبریزی و دارایی معطل ترافیک بودیم. 

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر افزایش میزان تردد و نواقص زیرساختی باعث مشکل ترافیک عمده در تبریز شده است و البته بازگشایی مدارس ترافیک را به گره ناگشودنی تبدیل کرده است.  

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی بیان داشت: سیاست‌گذاری شهری در دهه‌های گذشته این وضعیت را به وجود آورده است و نمی‌دانم چرا اصرار بر همین رویه‌هاست. 

سیاست شهری نیاز به بازنگری جدی دارد

وی افزود: ما باید زحمت مردم را کم کرده  سیاست شهری ما هم نیاز به بازنگری جدی دارد از این‌رو باید از ظرفیت نخبگان در این خصوص استفاده کرد و اجازه ندهیم بخشی از زمان مردم در ترافیک بگذرد از این‌رو تمام عناصر و دستگاه‌های دخیل باید به سیاست واحد و افق روشن و موثر برسند.

انتقاد از رواج مهریه‌های سنگین در جامعه  

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از رواج مهریه‌های سنگین در جامعه انتقاد کرد و گفت:  سراغ دخترانی بروید که مهریه سنگین نمی‌خواهد یعنی چه مهریه به تاریخ تولد؟ این از لحاظ شرع مشکلی ندارد ولی عرف مشکل دارد. 

وی ابراز کرد: برخی‌ها مهریه را با حرف‌های مثلا ۳۱۳ به عنوان یاور مهدی، ۱۱۴ به نیت فلان چیز، ۱۴ سکه به نیت 14 معصوم می‌گذارند که سرجمع همان تاریخ تولد می‌شود؛ این چه وضعی است مگر تجارت می‌کنید؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر