کد خبر: 1196052
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارق یک دستگاه خودروی سواری سمند که حین سرقت باعث به قتل رسیدن مالک آن شده بود در عملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد.

جوان آنلاین: حسین تُرکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ۱۸ تیر ماه سال جاری مردی ۵۴ ساله در خیابان کشاورزی اصفهان توسط سارق یک دستگاه خودرو مجروح و پس از چند روز در بیمارستان فوت می‌کند.

به گزارش فارس، وی افزود: به دنبال این اتفاق پرونده‌ای در اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی استان اصفهان تشکیل و تیمی از کارآگاهان مجرب این پلیس تحقیقات وسیعی را در خصوص حادثه و شناسایی عامل قتل فرد مذکور انجام دادند.

ترکیان در تشریح جزئیات حادثه گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مقتول هنگامی که از مغازه لوازم یدکی بیرون آمده متوجه می‌شود که فردی در حال سرقت خودروی وی است و او نیز بی درنگ از سمت شاگرد قصد وارد شدن به خودرو و تلاش برای ممانعت از سرقت آن می‌کند اما سارق خودرو به عمد اقدام به حرکات نمایشی کرده که در نتیجه فرد مذکور با خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان برخورد و به شدت مجروح می‌شود و پس از آن سارق خودرو را سرقت و از صحنه فرار می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات تخصصی و با انجام اقدامات پلیسی و هوشمندانه خود سرانجام هویت اصلی سارق را به دست آورده و دریافتند که وی از مجرمان سابقه دار بوده که تنها یک ساعت پس از آزادی از زندان مرتکب سرقت و قتل شده بود.

وی با بیان اینکه متهم به طور کاملاً حرفه‌ای هر بار چهره و مکان خود را تغییر می‌داد تا بتواند از دست پلیس فرار کند، خاطرنشان کرد: سرانجام تلاش شبانه روزی کارآگاهان به نتیجه رسید و پس از ۳ ماه و اندی از وقوع حادثه مخفیگاه فرد قاتل در یکی از باغ‌های اطراف شهر اصفهان مورد شناسایی قرار گرفت.

ترکیان ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهم، کارآگاهان در یک عملیات کاملاً دقیق و حساب شده محل را به محاصره خود در آورده و قبل از اینکه وی بتواند فرصت فرار پیدا کند او را دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در بازرسی از باغ یک قبضه اسلحه شورشی با ۳۸ فشنگ مربوطه، ۳ کیلو شیشه، ۱۵۵ گرم هرویین و خودروی سواری سمند مسروقه متعلق به مقتول کشف شد، بیان کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته صراحتاً به جرم خود اقرار کرد.

وی اضافه کرد: متهم در اعترافات خود عنوان کرد: «تنها یک ساعت بود که از زندان آزاد شده بودم و در حال عبور از خیابان دیدم مقتول بدون اینکه سوئیچ را بردارد از خودرو خارج شد و وارد مغازه شد من هم وسوسه شده و تصمیم گرفتم آن را سرقت کنم اما وقتی ماشین را روشن کردم و خواستم راه بیفتم دیدم راننده در سمت شاگرد را باز کرده و قصد دارد داخل شود که من با چپ و راست کردن خودرو او را به بیرون پرت کردم و بعد هم از محل متواری شدم، چند روز بعد که متوجه کشته شدن راننده خودرو شدم با تغییر چهره از شهر خارج و در باغ متعلق به دوستم مخفی شدم تا اینکه امروز ماموران پلیس برسرم ریخته و مرا دستگیر کردند.»

ترکیان با بیان اینکه متهم پس از تکمیل شدن پرونده، برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد، گفت: به شهروندان توصیه اکید می‌کنیم حتی برای یک لحظه خودرو را با سوئیچ در داخل آن و یا به صورت روشن رها نکنند و در صورت مواجه با سرقت خودرو هرگز با سارق یا سارقان مقابله نکرده بلکه سریعاً با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و مشخصات کامل وسیله نقلیه مسروقه به علاوه زمان و محل وقوع سرقت را در اختیار ماموران پلیس قرار دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار