کد خبر: 1198065
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
مرد شیاد که با ترفند فروش شارژ ۱۰ هزار تومانی تلفن همراه اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می کرد دستگیر شد.

جوان آنلاین: سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی مراجعه و شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۲۲ میلیون تومان از حساب وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

به گزارش روزنامه ایران، در بررسی‌های انجام شده مشخص شد شاکی برای خرید شارژ تلفن همراه مشغول جست‌وجو در فضای مجازی بوده که با یک آگهی تخفیف ویژه شارژ تلفن همراه رو به رو شده و بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت اقدام به خرید و نصب اپلیکیشن معرفی شده کرده و پس از درج اطلاعات کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه و پس از مدتی تمام موجودی حساب وی برداشت شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را در این زمینه آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان فروش شارژ ارزان قیمت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت و سپس هدایت شهروندان به لینک دانلود اپلیکیشن از کاربران کلاهبرداری می کند.

در نهایت با اقدامات تخصصی و فنی، کارشناسان موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شدند و پس از تشکیل پرونده متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: برای انجام یک خرید اینترنتی امن چک کردن آدرس دقیق در قسمت نوار آدرس امری ضروری است، همچنین استفاده از افزونه‌های ضد فیشینگ درگاه بانکی و... نیز توصیه می شود، حتی الامکان در هنگام عملیات پرداخت اینترنتی، یکبار رمز خود را در ثانیه‌های پایانی باقی‌مانده از اعتبار آن وارد نمایید تا با این کار فرصت ارتکاب جرم از مجرمان سلب شده تا گرفتار فیشینگ نشوید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار