کد خبر: 1203618
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
معاون فرهنگی و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: به مناسب روز ملی مشهد مسابقه پیامکی «برای مشهد یک جمله بساز» برگزار می شود.
شهربانو بشکنی

سید جلیل بامشکی در خصوص نشان مشهد الرضا اظهار کرد: الگوگیری در ذات بشر وجود دارد که با تمسک به انسان شایسته و اصیل، راه را برای رسیدن به سعادت هموار می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند پیامبران و ائمه معصومین (ع) را به جهت الگودهی صحیح برای بشر فرستاد تا بتوانند بهترین مسیرها و روشها را با توجه به سیره و منش ایشان انتخاب کنند.

معاون فرهنگی و زیارت شهرداری مشهد بیان کرد: در روزگار کنونی یکی از بزرگترین سرمایه‌های یک ملت، الگوها و فرهیختگان جامعه هستند. معرفی الگوها و افراد نمونه در شهر یکی از ابزارهای مهم ارتقای فرهنگی و جامعه‌پذیری شهروندان است.

بامشکی بیان کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی و فرهنگسازی از طریق معرفی الگوها در حوزه‌های مختلف موجب دلگرمی، تشویق مردم به فعالیت خدمت‌رسان و مشارکت اجتماعی می شود و از سوی دیگر موجب اعتلای نام آن شهر و دیار است.

وی تصریح کرد: به منظور بزرگداشت و پاسداشت فرهیختگان، چهره‌های برجسته و خادمین راستین شهر مشهد مقدس در راستای الگوسازی به جهت ارتقای فرهنگ، اخلاق و مشارکت شهروندی و تشویق شهروندان مسئولیت‌پذیر و خدمتگزار، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و ترفیع نام شهر مشهد مقدس در سطح ملی و بین‌المللی، «ایجاد سازوکار اعطای نشان مشهد الرضا(ع)» در دستور کار سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس قرار گرفت.

معاون فرهنگی و زیارت شهرداری مشهد در خصوص اهداف این رویداد عنوان کرد: این رویداد یک هدف کلی دارد که آن اعتلای نام و جایگاه شهر مشهد مقدس در عرصه ملی و بین المللی است و چند هدف جزئی که یکی از آن اهداف معرفی الگوها و اسوه‌ها، به منظور پیشرفت همه جانبه شهر مشهد مقدس در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

بامشکی ادامه داد: تشویق شهروندان نمونه و مسئولیت‌پذیر و افزایش انگیزه برای خدمت‌رسانی، ارتقای مشارکت شهروندان در شناسایی، انتخاب و معرفی فرهیختگان و نخبگان الگو، از دیگر اهداف این رویداد است.

وی تصریح کرد: در همین راستا مسابقه پیامکی با عنوان «برای مشهد یک جمله بساز» طراحی کردیم تا مردم با حضور در این مسابقه در «روز ملی مشهد» مشارکت بیشتری داشته باشند.

معاون فرهنگی و زیارت شهرداری مشهد افزود: شرکت کنندگان باید در قالب یک جمله به اختصار به موضوع مشهد تاریخ و بازتاب ویژگی‌های مشهد بپردازند.

معاون زیارت و گردشگری مشهد بیان کرد: شرکت کنندگان باید جمله خود را با ویژگی‌های ذکر شده، همراه «# روز مشهد» و کد ملی خود تا 25 آذر ماه به شماره 1000108 ارسال نمایند یا دبیر خانه این رویداد به آدرس بین مدرس ۱۰ و ۱۲ فرهنگسرای بهشت ارسال کنند.

 جمله و شعار برتر به عنوان شعار «روز ملی مشهد» انتخاب و در سطح شهر مدت یک هفته اکران می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار