کد خبر: 1203952
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

جوان آنلاین: حملات مکرر ارتش صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه بی‌وقفه ادامه دارد و در تازه‌ترین جنایت، صهیونیست‌ها پس از چند روز محاصره، به بیمارستان «کمال عدوان» یورش برده و کادر پزشکی را هدف قرار دادند، اقدامی که نگرانی‌ها را نسبت به فروپاشی سیستم بهداشتی و دستگیری کادر درمان در غزه افزایش داده است.
به رغم درخواست‌های بین‌المللی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه، این رژیم همچنان به جنایات خود علیه شبکه بهداشت غزه ادامه می‌دهد.
به گزارش شبکه الجزیره، وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیرو‌های رژیم صهیونیستی پس از چند روز بمباران و محاصره بیمارستان کمال عدوان، در بیت‌لاهیه در شمال غزه به آن حمله کردند. اشرف القدره، سخنگوی این وزارتخانه گفت: نیرو‌های اشغالگر اسرائیل تعدادی از فلسطینیان از جمله کادر پزشکی را در حیاط بیمارستان جمع کردند و بیم آن می‌رود که آن‌ها دستگیر یا کشته شوند. القدره تأکید کرد: «نیرو‌های اسرائیلی از مدیریت و کادر پزشکی این بیمارستان خواسته‌اند که یک اسلحه را به مأمور امنیتی بیمارستان تحویل دهند، این بدان معناست که آن‌ها می‌خواهد با این رفتار جنایتکارانه حمله خود به بیمارستان را توجیه کنند و دروغ جدیدی بسازند.»

نگرانی از فروپاشی شبکه بهداشت غزه
حملات مکرر اسرائیلی‌ها به مراکز درمانی، نگرانی سازمان‌های مردم‌نهاد را در پی داشته است. سازمان جهانی بهداشت دیروز اعلام کرد، نگران بازداشت کادر بهداشتی در غزه است.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه هم سه‌شنبه گفت: «صهیونیست‌ها به بیمارستان‌ها، پرسنل پزشکی و حدود ۸ هزار مجروح که نیاز به عمل فوری دارند، حمله می‌کنند.» سرپرست این وزارتخانه به «الجزیره» توضیح داد: «حدود ۶۰۰ بیمار از جمله ۴۱۳ زخمی تاکنون از گذرگاه رفح برای مداوا در خارج از نوار غزه اعزام شده‌اند.» وی درباره وضعیت وخیم نظام درمانی در نوار غزه هشدار داد: «ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه ۲۶۰درصد است که به معنای فاجعه تمام‌عیار است.»
«خلیل الذکران» سخنگوی بیمارستان «شهدای الاقصی» در مرکز غزه هم در بحبوحه بمباران رژیم اسرائیل نسبت به فروپاشی نظامی بهداشت و درمان هشدار داد. به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «خلیل الذکران» گفت: «این بیمارستان فاقد نظام بهداشتی مناسب است و ممکن است هر لحظه در میان حملات گسترده اسرائیل فرو بریزد.» وی گفت: «۴۰ فلسطینی شهید و ۵۰ زخمی روز دوشنبه به بیمارستان منتقل شدند. در میان افزایش تعداد مجروحان در این مرکز، بیمارستان فاقد دارو و تجهیزات پزشکی کافی است.» به گفته سخنگوی این بیمارستان، شمار مجروحان این بیمارستان پنج برابر ظرفیت آن است.
احمد الکحلوت، رئیس بیمارستان کمال عدوان هم با اعلام اینکه در سه روز گذشته سه کودک در بیمارستان تحت محاصره نیرو‌های رژیم صهیونیستی به دلیل کمبود اکسیژن جان خود را از دست دادند، هشدار داد که به همین دلیل افراد بیشتری جان خود را از دست خواهند داد. الکحلوت گفت: «در داخل راهرو‌های بیمارستان آب، برق و تجهیزات پزشکی وجود ندارد و شرایط بسیار دشوار است. ما در حال حاضر قادر به انجام عملیات جراحی نیستیم و در صورت ادامه محاصره اسرائیل ممکن است کنترل خود را به طور کامل از دست بدهیم.» از سوی دیگر، وزارت بهداشت غزه دوشنبه شب اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۸فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده و ۴۱۶زخمی نیز به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند. بنابر گزارش شبکه المنار، تنها در بمباران منطقه‌ای در نزدیکی درمانگاه شیخ رضوان در شهر غزه، بیش از ۱۵ نفر به شهادت رسیدند.
سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل وضعیت غزه را تحت تأثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تأثیر شرایط کنونی نیمی از ساکنان غزه گرسنه هستند و خواستار ارسال کمک‌های فوری بشردوستانه به مردم این باریکه شده‌اند ولی ارتش اشغالگر اجازه ورود کمک‌ها را نمی‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار