کد خبر: 1211289
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰
«ساحت حماسه» روایت سمفونیک ۲۴هزارشهید استان تهران در تالار وحدت رونمایی شد
ساحت حماسه با رهبری استاد حسین شریفی، آهنگسازی امیرحسین سمیعی و خوانندگی محمد معتمدی، سیدمحسن حسینی، وهاب ابراهیمی و هادی حسن‌بیگی شامگاه روز جمعه، ۲۹ دی ماه در تالار وحدت تهران با حضور تعدادی از مسئولان و خانواده‌های شهدا رونمایی و اجرا شد.

جوان آنلاین: «ساحت حماسه» روایت سمفونیک ۲۴هزار شهید استان تهران شامگاه جمعه، ۲۹ دی ماه
در تالار وحدت رونمایی شد.
این طرح با رهبری استاد حسین شریفی، آهنگسازی امیرحسین سمیعی و خوانندگی محمد معتمدی، سیدمحسن حسینی، وهاب ابراهیمی و هادی حسن‌بیگی شامگاه روز جمعه، ۲۹ دی ماه در تالار وحدت تهران با حضور تعدادی از مسئولان و خانواده‌های شهدا رونمایی و اجرا شد. «ساحت حماسه» شامل هفت موومان با اسامی «شهدای نهضت»، «شهدای دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم»، «شهدای امنیت و شهدای ترور»، «شهدای دانش‌آموز، کودکان و مادران شهید»، «تشییع شهدا» و «خاطره» پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.
از جمله مسئولان حاضر در این مراسم سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، علیرضا فخاری استاندار تهران و علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما بودند.


آنجا که موسیقی پا به عرصه می‌گذارد
سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمدرسول‌الله در این مراسم ضمن گرامی‌داشتن یاد شهدای تهران اظهار داشت: دو سال پیش در سالگرد حاج‌قاسم وقتی شب شعر بین‌المللی حاج‌قاسم را برگزار کردیم، آقای حدادعادل نکاتی را بیان کرد که من هم از آن صحبت‌ها وام می‌گیرم، وقتی با دنیایی از ازخودگذشتگی مواجه و دنبال ابزاری برای بیان آن هستیم، اول سخن و کلام به کار می‌آید. در ادامه شعر پا به عرصه می‌گذارد. گاهی یک بیت، یک دنیا حرف دارد و عمق حماسه را می‌گوید. گاهی به جایی می‌رسد که شعر هم توان ادامه‌دادن ندارد، آنجا موسیقی پا به عرصه می‌گذارد.
وی افزود: حالا اگر این‌ها باهم تلفیق شوند، اثری فاخر خواهیم داشت. به اعتقاد من ترکیبی از این مفاهیم و عناصر در قالب هنر فاخر کمک می‌کند تا ما خود را سوار بر کشتی در یک اقیانوس بی‌انت‌ها از وقایع و مفاهیم مرتبط با شهدا ببینیم که گویی افسانه‌ای ارزشمند است و هر کس به میزان داشته‌ها و تجربه‌هایش می‌تواند در اعماق این اقیانوس بی‌انت‌ها حرکت کند.
سردار حسن‌زاده تأکید کرد: گرامیداشت یاد و نام شهدا و انتقال پیام آنان برای نسل جدید مطالبه مقام معظم رهبری است. یکی از راه‌های رسیدن به این مقصود همین آثار فاخر هستند که چنین مفاهیمی را ماندگار می‌کنند. در این مراسم امیرحسین سمیعی، آهنگساز «ساحت حماسه» و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن توضیحاتی در خصوص روند تولید این طرح از رونمایی اثر صوتی این طرح در آینده نزدیک خبر داد. در پایان این مراسم از نشان پروژه سمفونیک «ساحت حماسه» در قالبی نمادین، رونمایی و از دست‌اندرکاران طرح از جمله امیرحسین سمیعی آهنگساز طرح، حسین شریفی رهبر ارکستر طلوع، خوانندگان محمد معتمدی، سیدمحسن حسینی، وهاب ابراهیمی، هادی حسن‌بیگی و مدیر ارکستر مهیار مهرآذر قدردانی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار