کد خبر: 1214354
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
اسرائیل و موساد همانطور که در سرزمین‌های اشغالی درگیر توفان الاقصی شدند، در حوزه اطلاعات و ضداطلاعات نیز دچار توفانی سهمگین شده و ابهت خودساخته‌شان را از دست خواهند داد.

جوان آنلاین: بی‌شک لو رفتن مامور مخفی و جاسوس، بزرگ‌ترین نمره منفی و ضعف یک سازمان اطلاعاتی به شمار می‌رود. حال این موضوع را در مقیاس بزرگ‌تر و در وسعت ۲۸ کشور مختلف جهان در نظر بگیرید تا به عمق دستاورد و پیروزی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در برابر سازمان جاسوسی موساد پی ببرید. روز جمعه وزارت اطلاعات کشورمان در اطلاعیه‌ای بسیار مهم از شناسایی تعداد قابل‌توجهی از جاسوسان و ماموران موساد در ۲۸ کشور جهان و در ۳ قاره‌ آسیا، آفریقا و اروپا در قالب بزرگ‌ترین عملیات ترکیبی اطلاعاتی و ضداطلاعاتی علیه سازمان‌ جاسوسی و امنیتی رژیم صهیونیستی خبر داد. شاید تاکنون چنین موضوعی با این حجم از طرف هیچ سازمان اطلاعاتی در دنیا اعلام نشده باشد.

به گزارش وطن امروز، تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان‌ها و ماموران اطلاعاتی رژیم پهلوی در اسرائیل یا توسط سازمان جاسوسی موساد آموزش می‌دیدند و به نوعی سیستم اطلاعاتی ایران در آن زمان تحت تاثیر موساد بود که نقش بسزایی در مقابله با مردم و انقلاب اسلامی پیش از پیروزی داشتند اما با سرنگونی رژیم پهلوی و روی کار آمدن نهادهای انقلابی در ایران، موساد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و به تبع آن سازمان‌های اطلاعاتی کشورمان شناخته شد.

در طول این ۴۵ سال موارد بسیاری از عملیات‌های اطلاعاتی و ضداطلاعاتی از سوی دوطرف صورت گرفته و حتی سازمان جاسوسی موساد پا را فراتر گذاشت و اقدام به خرابکاری و بمب‌گذاری و حتی ترور دانشمندان و نخبگان هسته‌ای و... کرد.

در مقابل هم وزارت اطلاعات و سازمان‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها توطئه‌ها و عملیات‌های آنها را خنثی کرده و عوامل داخلی و جاسوسان اسرائیلی را در تور خود قرار دادند و بازداشت کردند. اما آنچه این عملیات ترکیبی اطلاعاتی و ضداطلاعاتی را متمایز می‌کند، مجموعه‌ بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای از اطلاعاتی است که از سرویس‌ جاسوسی موساد به ‌دست آمده که البته از همان لحظه مورد بررسی و بهره‌برداری تیم‌های تخصصی وزارت قرار گرفت. به نظر نگارنده، قطعا شرایط ویژه منطقه پس از توفان الاقصی و خیزشی که در مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا به وجود آمده توانسته در این سلسله عملیات سربازان گمنام امام زمان(عج) که در قالب مجموعه‌ای از عملیات‌های اطلاعاتی و ضداطلاعاتی صورت گرفته، تاثیرگذار باشد و موجب موفقیت فرزندان کشورمان شود. به نوعی این سلسله عملیات‌ها همانند ضربات ترمیم‌ناپذیر نظامی و اطلاعاتی بود که توفان الاقصی بر صهیونیست‌ها وارد کرد. همانطور که اعلام شد در این عملیات‌ها از شیوه‌های متنوع جمع‌آوری اطلاعات بهره برده شد و اطلاعات حیاتی و حساسی از سرویس‌های جاسوسی صهیونیست‌ها به دست آمد و علاوه بر آن اطلاعات ویژه‌ای از مهم‌ترین تأسیسات پنهان نظامی، کارخانجات تسلیحاتی و صنایع استراتژیک غیرنظامی رژیم صهیونیستی حاصل شده است. بخشی از این سلسله عملیات‌ها معطوف به جاسوسان در تهران و چند استان کشورمان بود که شناسایی شده و برخورد با آنها صورت گرفته و برخی هم تحت مراقبت‌های امنیتی قرار گرفتند. از سوی دیگر چند جاسوس ایرانی مقیم خارج از کشور شناسایی و درگیر تور اطلاعاتی واجا شدند که طبق قاعده موجود بین کشورمان و کشور محل اقامت آنها موضوع در حال پیگیری و تصمیم‌گیری است.

سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها با یکدیگر همکاری و تبادل اطلاعات و توافقاتی دارند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز از این قضیه مستثنا نیست، لذا مشخصات جاسوس‌های خارجی فعال در کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران روابط تبادل اطلاعات مؤثر و کاربردی دارند را به آنها ارائه کرده و سرویس‌ها نیز بعد از صحت‌سنجی آن، موارد مطروحه را زیر ذره‌بین گرفته یا با آنها برخورد کرده یا همچنان تحت رصد دارند تا به نتیجه برسد. نکته‌ای که در این باره مطرح و البته مورد تاسف بوده این است که برخی ماموران و جاسوس‌های موساد در این ۲۸ کشور همگی از ابتدا افسران و افراد آموزش‌دیده موساد نبوده و برخی به‌صورت داوطلبانه به کشور خود خیانت و با موساد همکاری کرده‌اند، حتی مشخص شده سرویس جاسوسی موساد از این افراد خواسته برای تایید خود در سازمان علیه کشورشان عملیات انجام دهند. همانطور که بارها درباره خطرات فضای مجازی و سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ناامن هشدار داده شده، طبق اطلاعاتی که به دست آمده یکی از بسترهای جذب این نیروها توسط موساد، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مهاجرت و کاریابی بوده که افراد مورد نظر شناسایی و مورد توجه این سرویس جاسوسی قرار می‌گرفتند، لذا بارها تذکر داده شده افراد اطلاعات شخصی و مهم خود را در فضای مجازی بارگذاری نکنند، زیرا دشمن با استفاده از همین ابزار توانسته به برخی از این اشخاص فشار بیاورد تا عملیات خرابکارانه مورد نظر سازمان را در کشور موردنظر انجام دهند. طبق اعلام وزارت اطلاعات کشورمان، بررسی اطلاعات به ‌دست ‌آمده از این سلسله عملیات بزرگ همچنان ادامه دارد و این نشان از عمق فاجعه برای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و قدرت و توان بالای سربازان گمنام امام زمان(عج) دارد.

از سوی دیگر اعلام جزئیات اطلاعات به دست آمده، راه و روش مخصوص خود را دارد و شامل قواعد حفاظتی و صیانتی می‌شود تا هم بتوان به بهترین نحو ممکن با عوامل و ماموران دشمن مقابله کرد هم اینکه خط و نیروهای خودی که در موفقیت عملیات و دستیابی به اطلاعات نقش داشتند، نسوزند.

نکته دیگری که باید درباره این عملیات به آن توجه کرد این است که همه این جاسوسان اگر چه در خدمت موساد و رژیم صهیونیستی بودند اما هدف همه آنها اقدام علیه ایران نبوده و این افراد علیه کشورهای مختلف در ۳ قاره مشغول جاسوسی بوده‌اند، لذا وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با در اختیار گذاشتن این اطلاعات به کشورهای مورد نظر هم به نوعی دست بالا را در روابط دوجانبه داشته باشد هم جایگاه اسرائیل را در آن کشورها تضعیف کند.

همانطور که در ابتدای نگاره عنوان شد، بزرگ‌ترین شکست برای یک سازمان اطلاعاتی ـ جاسوسی لو رفتن مامورانش در دیگر کشورها است و به نظر می‌رسد اسرائیل و موساد همانطور که در سرزمین‌های اشغالی درگیر توفان الاقصی شدند، در حوزه اطلاعات و ضداطلاعات نیز دچار توفانی سهمگین شده و ابهت خودساخته‌شان را از دست خواهند داد و قطعا با ضربه‌ای که از سربازان گمنام امام زمان(عج) خورده‌اند باید یک تجدید نظر و نوسازی اساسی در ساختار و ماموران خود داشته‌ باشند که در صورت ادامه حیات این رژیم، زمان بسیاری لازم دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار