کد خبر: 1216909
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن بامداد سه‌شنبه در واکنش به آغاز مأموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ خطاب به این کشورها گفت که با آتش بازی نکنند.

جوان آنلاین: محمد علی الحوثی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: با آتش بازی نکنید و از انگلیس عبرت بگیرید. نیازی به حمایت از شیطان آمریکایی برای محافظت از (رژیم) اسرائیل ندارید که بتواند بدون مزاحمت مردم غزه را نابود کند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: ناوبری بین المللی ایمن است. حضور شما نظامی شدن دریا را افزایش داده است، ناوبری بین المللی را هدف قرار می‌دهد و زنجیره تامین مواد غذایی برای فروشگاه‌های کشورهایتان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از آغاز ماموریت دریایی این اتحادیه در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» خبر داد و تاکید کرد که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

از زمان شروع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند؛ اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

برچسب ها: الحوثی ، یمن ، اروپا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار