کد خبر: 1220670
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

جوان آنلاین: کانال در محضر آیت‌الله میرباقری در ایتا بمناسبت فرا رسیدن ماه رمضان مطلبی با عنوان شیطان کاری می‌کند که انسان فرصت‌های عبادت را از دست بدهد را که برگرفته از سخنرانی سیّد محم‍ّدمهدی میرباقری است منتشر کرد:

کار شیطان ایجاد غفلت از فرصت‌ها است؛ شیطان کاری می‌کند که انسان فرصت‌سوزی کند. فرض کنید انسان سحر شب جمعه را از دست داد، شیطان وسوسه می‌کند و به جای اینکه انسان برخیزد و با نماز اول صبح، جبران این نافلۀ شب را کند، انسان را غافل می‌کند به طوری که احساس خستگی می‌کند و احساس می‌کند که دیگر حالا نماز صبح هم اول وقت نخواند! این غفلت‌هایی که در انسان ایجاد می‌کند که یک فضیلت بزرگ را می‌گیرد و بعد آرام‌آرام یک نوع افسردگی در انسان ایجاد می‌کند و توفیق عبادت‌های دیگر را هم می‌گیرد.

این به‌عکس آن چیزی است که به ما فرموده‌اند؛ فرموده‌اند اگر فرصتی را از دست دادی بلافاصله تدارک کن و اگر نماز شبت را نخواندی قضا کن، اگر نماز صبح اول وقت از دستت رفت فضیلت وقت را از دست نده.

یکی از غفلت‌هایی که شیطان برای ما ایجاد می‌کند این است که در دستگاه محاسباتی ما تصرف می‌کند و نمی‌گذارد که درست محاسبه کنیم و هر چیزی را سر جای خودش و به‌اندازه خودش بزرگ ببینیم. خبر را بزرگ و کوچک می‌کند و ما را با حادثه‌های کوچک مشغول می‌کند و از حادثه‌های بزرگ غافلمان می‌کند و درنتیجه حادثه‌های بزرگ مخفی می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار