کد خبر: 1221731
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور گفت: با توجه به نرخ پایین بلیت حمل و نقل جاده‌ای رانندگان و مالکان اتوبوس‌ها در انتظار افزایش این نرخ هستند.

جوان آنلاین: احمدرضا عامری: قیمت‌های پایین بلیت ‏‏‏و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری باعث شده بسیاری از مالکان، اتوبوس‌های خود را از چرخه حمل و نقل جاده‌ای خارج کنند.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه کمبود اتوبوس باعث نشده تا مسافرت مردم دچار اختلال شود ادامه داد: ۷۸ درصد جابجایی مسافرانی که از ناوگان عمومی استفاده می‌کنند با اتوبوس است و بیشترین فشار در شرایط فعلی برای جابجایی مسافر روی دوش رانندگان است و لازم است مسؤولان اقدامی برای رفاه این قشر داشته باشند.

عامری افزود: ۹۰۰ هزار صندلی برای جابجایی مسافران موجود است که کافی نیست و نیازمند افزایش آن هستیم. نرخ کارشناسی شده هر نفر - کیلومتر در اتوبوس‌های ویژه (VIP) ۱۸۵۰ و در اتوبوس‌های ویژه ۱،۶۰۰ تومان تعیین شده است، اما در حال حاضر این نرخ کمتر از ۴۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور همچنین در خصوص توزیع سفر‌های نوروزی گفت: در چند روز اخیر بیشترین سفر‌ها به سمت شیراز، اصفهان، مشهد و شهر‌های شمالی کشور بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار