کد خبر: 1217811
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
شاخص بورس تهران همچنان روند نزولی دارد و با آنکه بسیاری از سهام از لحاظ p/e و ارزش ذاتی در قیمت‌های مناسبی در حال معامله شدن هستند، اما هنوز سرمایه‌گذاران حقیقی نسبت به خرید تردید داشته و با اندک فروش فروشندگان قیمت‌ها افت پیدا می‌کنند. 
جواد عسکر

جوان آنلاین: شاخص بورس تهران همچنان روند نزولی دارد و با آنکه بسیاری از سهام از لحاظ p/e و ارزش ذاتی در قیمت‌های مناسبی در حال معامله شدن هستند، اما هنوز سرمایه‌گذاران حقیقی نسبت به خرید تردید داشته و با اندک فروش فروشندگان قیمت‌ها افت پیدا می‌کنند. 
 سیاست موقت گواهی اوراق سپرده با نرخ ۳۰ درصد اگرچه یک سیاست مقطعی بود که توسط سیاستگذار پولی در دستور کار قرار گرفت، اما همچنان تاثیرات آن در بازار سهام کاملا مشهود است. براساس دستورالعمل انتشار گواهی سپرده خاص که به شبکه بانکی ابلاغ شده بود، بانک‌ها این امکان را پیدا کردند که برای تامین سرمایه در گردش طرح‌هایی با بازدهی بالا، اقدام به انتشار این اوراق کنند و در پایان دوره مشارکت، سود قطعی نیز علاوه‌بر سود علی‌الحساب ۳۰ درصدی به خریداران این گواهی سپرده در شعب بانک‌ها پرداخت شود، اما این خبر عملا جذابیت بازار سرمایه در مقابل بانک‌ها را کاهش داد. در واقع اعلام رسمی خبر انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی‌الحساب ۳۰ درصد توسط سرمایه‌گذار، مصداق بارز موافقت با افزایش کف نرخ بهره بین‌بانکی بود و همین اتفاق بسیاری از حقیقی‌ها را به سمت درآمد ثابت و بدون ریسک سوق داد. 
به نظر می‌رسد سایه سنگین نرخ سود ۳۰ درصدی در حال حاضر بزرگترین رقیب بازار سرمایه است. 
 به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۱۶۳۵۳ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۷۸۴ واحد و ارزش روز بازار به ۷ هزار و ۱۱۵ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۳۴۱۱ واحد افت به ۴۲۷ هزار و ۶۳۷ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۰۷۰۹ واحد کاهش به ۷۱۲ هزار و ۴۷۰ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۰۳۸ واحد افت به ۴۰۱ هزار و ۷۵۳ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۲۰۷۴۶. واحد افت به ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۹۸۶ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۱۱۷۷۷ واحد کاهش به یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۴۴۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۳۴۴۶ واحد کاهش به رقم ۴ میلیون و ۱ هزار و ۴۹۵ واحد رسید.
نماد شستا، وبملت، نوری، خودرو، حکشتی، شبندر، شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ایران داشت و سدشت و ذوب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
 در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۲۵۲.۶۵ واحد افت به رقم ۲۴ هزار و ۳۸۷ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۸ میلیارد و ۴۶۴ میلیون برگ سهم در قالب ۲۲۵ هزار و ۴۹۳ فقره به ارزش ۳۲ هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار